/Files/images/b44ef2bc14a8fb507baaeefa198db9f5.jpg


ПРО БУЛІНГ


Булінґ(від англ. bully – хуліган, задирака, грубіян, «to bully» — задиратися, знущатися) – тривалий процес свідомого жорстокого ставлення, агресивної поведінки, щоб заподіяти шкоду, викликати страх, тривогу або ж створити негативне середовище для людини.Образливі прізвиська, глузування, піддражнювання, підніжки, стусани з боку одного або групи учнів щодо однокласника чи однокласниці – це ознаки нездорових стосунків, які можуть призвести до цькування — регулярного, повторюваного день у день знущання.

Форми та види булінгу

Людину, яку вибрали жертвою і яка не може постояти за себе, намагаються принизити, залякати, ізолювати від інших різними способами. Найпоширенішими формами булінґу є:

- словесні образи, глузування, обзивання, погрози; - образливі жести або дії, наприклад, плювки; залякування за допомогою слів, загрозливих інтонацій, щоб змусити жертву щось зробити чи не зробити; - ігнорування, відмова від спілкування, виключення із гри, бойкот;- вимагання грошей, їжі, речей, умисного пошкодження особистого майна жертви;- фізичне насилля (удари, щипки, штовхання, підніжки, викручування рук, будь-які інші дії, які заподіюють біль і навіть тілесні ушкодження);- приниження за допомогою мобільних телефонів та інтернету (СМС-повідомлення, електронні листи, образливі репліки і коментарі у чатах і т.д.), поширення чуток і пліток.

Види булінґу можна об’єднати у групи словесного (вербального), фізичного, соціального (емоційного) й електронного (кібербулінґ) знущання, які часто поєднуються для більш сильного впливу.

Наслідки шкільного насилля

Жертви булінґу переживають важкі емоції – почуття приниження і сором, страх, розпач і злість. Булінґ вкрай негативно впливає на соціалізацію жертви, спричиняючи:

- неадекватне сприймання себе;– занижену самооцінку, комплекс неповноцінності, беззахисність;- негативне сприймання однолітків;– відсторонення від спілкування, самотність, часті прогули у школі;- неадекватне сприймання реальності – підвищену тривожність, різноманітні фобії, неврози;- девіантну поведінку – схильність до правопорушень, суїцидальні наміри, формування алкогольної, тютюнової чи наркотичної залежності.

Відповідальність за булінг


Відповідальність за булінг згідно з ст. 173-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення:


Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілоготягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.Вчинення малолітніми, або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, правопорушення, відповідальність за яке передбачено цією статтею тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадянабо виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до двадцяти процентів заробітку.


Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу


Дитина може звернутися до омбудсмена закладу освіти, відповідальної особи за роботу з протидії булінгу Набокової Анни Юріївни, заступника даректора з навчально-виховної роботи, класного керівника, соцпедагога, психолога, адміністрації про цькування над нею.1. При встановленні факту або підозрі на наявність булінгу батьки або вчитель повідомляє про це адміністрацію закладу освіти. Заява батьків подається на ім’я керівника закладу освіти;2. Адміністрація відразу реагує на представлені факти, з’ясовуючи причини;3. Створення комісії для розгляду факту булінгу;3.1.Проводиться бесіда класного керівника, практичного психолога з агресором та жертвою;3.2. Бесіда з учнями класу щодо з’ясування причин проявів булінгу;3.3. Бесіда окремо з агресором, з жертвою, їх батьками;3.4. Відпрацювання навичок поведінки та виведення із стану «жертви», надання рекомендацій усім учасникам розглянутої справи ;3.5. Узагальнення результатів роботи комісії щодо розгляду випадку, прийняття рішень;3.6.Інформування відповідні органи з метою прийняття рішення для притягнення до відповідальності згідно з законодавством України.

Порядок реагування на доведені випадки булінгу

1. Надсилається повідомлення уповноваденим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадок булінгу (цькування) в закладі освіти.2. Надається психолого-педагогічна та соціальна допомога здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування).

/Files/images/Screenshot_2019-01-29-07-19-26-722_com.facebook.katana.png


Уповноважена особа з протидії насильства та булінгу

Беженова Світлана Валентинівна

практичний психолог Палацу

кабінет №14, т. 0979764645


/Files/images/2020-2021/Untitled.FR12.jpg


План заходівв КЗ ПДЮТ «ІСТОК»

щодо попередження насильницької моделі поведінки, випадків булінгу серед учасниківосвітнього процесу на 2020/2021 навчальний рік

Назва заходу Термін виконання
1 Організація механізмів звернення та встановлення інформаційної скриньки для повідомлень про випадки булінгу (цькування) Серпень
2 Доповідь-тренінг на педраді на тему: «Етика педагогата, обов’язок захисту прав дітей,попередження випвдків жорстокого поводження в освітньому середовищі» Серпень
3 Виступ на батьківських зборах: «Особливості виховання дітей у різних сім ях». «Важливість емоційного контакту між батьками та дітьми» Вересень
4 Виступ на батьківських зборах: «Особливості виховання дітей у різних сім ях». «Важливість емоційного контакту між батьками та дітьми» Виступ на батьківських зборах: «Наслідки насильства в сім’ї», «Тілесні покарання дітей: ефективний засіб виховання чи порушення прав дитини? Вересеень Жовтень
5 «Формування професійної компетентності педагога сучасного освітнього закладу» (семінар з елементами тренінгу) Жовтень
6 Круглий стіл «Відкрите та ефективне спілкування.Попередження жорстокого поводження у молодіжному середовищі.(Листопад)
7 Інформаційний тренінг для керівників гуртків "Попередження насильства» (заняття з елементами тренінгу) Листопад
8 Робота батьківського клубу «Наш малюк та його «Я»» 8 години на місяць
9 Психолого-педагогічний консиліум « Створення безпечного освітнього простору позашкільного закладу освіти» (до Всесвітнього дня дитини). Листопад
10 Інтерактивні заняття щодо протидії насильству у родині: -«Дитинство починається з любові» ,«Виховання в сім'ї:запобігання жорстокості та насиллю» Грудень Січень
11 Робота з формування сприятливого психологічного клімату та конструктивних взаємовідносин в дитячих колективах; профілактика булінгу, насильства, стигматизації дискримінації, жорстокості Протягом року

План заходівв КЗ ПДЮТ «ІСТОК»

щодо попередження насильницької моделі поведінки, випадків булінгу серед учасниківосвітнього процесу на 2019-2020 навчальний рік

Назва заходу Термін виконання
1 Організація механізмів звернення та встановлення інформаційної скриньки для повідомлень про випадки булінгу (цькування) Серпень
2 Доповідь-тренінг на педраді на тему: «Етика педагогата, обов’язок захисту прав дітей,попередження випвдків жорстокого поводження в освітньому середовищі» Серпень
3 Виступ на батьківських зборах: «Особливості виховання дітей у різних сім ях». «Важливість емоційного контакту між батьками та дітьми» Вересень
4 Виступ на батьківських зборах: «Особливості виховання дітей у різних сім ях». «Важливість емоційного контакту між батьками та дітьми» Вересеень
5 «Формування професійної компетентності педагога сучасного освітнього закладу» (семінар з елементами тренінгу) Жовтень
6 Інформаційний тренінг для керівників гуртків "Попередження насильства» (заняття з елементами тренінгу) Листопад
7 Робота батьківського клубу «Наш малюк та його «Я»» 8 години на місяць
8 Психолого-педагогічний консиліум « Створення безпечного освітнього простору позашкільного закладу освіти» (до Всесвітнього дня дитини). Листопад
9 Інтерактивна робота щодо протидії насильству у освітньому закладі: -«Дитинство починається з любові» Грудень Січень
10 Робота з формування сприятливого психологічного клімату та конструктивних взаємовідносин в дитячих колективах; профілактика булінгу, насильства, стигматизації дискримінації, жорстокості Протягом року

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)"Лист МОН України від 29.01.2019 №1/11-881 "Рекомендації для закладів освіти щодо застосувань норм Закону України щодо протидії булінгу"Лист МОНУ від 29.12.2018 №1/9-790 "Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу"
Кiлькiсть переглядiв: 1088

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.